Enjoy The Moments That Makes You Smile - Card Sketch 84 (Sketches! {by Tamara})

I used the new sketch (#84) from 'Sketches! {by tamara}' for this card.
I loved working with this sketch even though it was a bit hard for me and brought me out of my comfort zone
(because I did not use an image but only text as the focal point besides the paper flowers)

I created the paper flowers by punching out some pre-coloured cardstock (I coloured it before with various inks and let dry). I then stamped the small grunge brushstroke flower from Stempelglede in the center of each flower with chocolate ink. Then I crumpled it up, flattened and then used a pen to round the petals to give it some depth. Finally I added some glitter, a spacer and a brad.
*****
Ich habe für diese Karte den neuen Sketch (Nr.84) von 'Sketches! {by tamara}' benutzt.
Es hat mir wirklich Spass gemacht mit diesem Sketch zu arbeiten obwohl es für mich gar nicht so einfach war und ich hier so ein bisschen abseits meiner normalen "Arbeitsweise" war (weil nämlich kein Motiv auf der Karte drauf ist, sondern hier nur der Text als Hauptmotiv -neben den Papierblumen- fungierte)


Die Papierblumen habe ich gemacht indem ich vorcolorierte Karteikarte (ich hab' die vorher mit verschiedenen Stempelfarben eingefärbt und trocknen lassen) ausgestanzt habe. Dann habe ich die kleinen Grunge Blüten ('Brushstoke Flower small') von Stempelglede jeweils in die Mitte mit 'chocolate' (dunkelbraun) gestempelt. Dann habe ich die Blumen in der Hand zusammengeknüllt und anschliessend wieder glatt gestrichen. Dann hab' ich einen Kuli genommen und mit dessen Hilfe die Blütenblätter ein bisschen rund gedreht, damit sie ein bisschen 3d mässig aussehen. Zum Schluss hab' ich noch ein bisschen Glitzer drauf getan und das ganze mit einem Spacer und einem Brad versehen.


stamps:
Stamping Duck (sentiment)
Stempelglede (Grunge collection: Grunge Border + Small Brushstroke Flower)


design paper:
Cosmo Cricket "Be Good: Poinsettia"

others:
Bazzill cardstock (dark brown)
white cardstock from stash
Distress ink Aged Mahogany
Adirondack ink Butterscotch
Ancient Page chocolate
Retro flower punch from EK Success
spacers and brads from Poppicrafts


~°~ Thanks for visiting my blog ~°~

12 comments:

  1. This is gorgeous, I love your use of ink.
    Jen x

    ReplyDelete
  2. Wow, this is gorgeous!! What a beautiful card! I love the warmth of it!
    :)
    Kim

    ReplyDelete
  3. *umfall*

    Boah ich kann nicht mehr, was für eine megaschöne Karte, ich bin am Boden, das ist ein Traumwerk liebe Sylvia *schwärm*

    LG
    Anke

    ReplyDelete
  4. Gorgeous card, I love the soft warm feel to it, love how you used the ink! Great job with Tamara's sketch this week :)

    ReplyDelete
  5. Boah das ist der absolute Wahnsinn.
    Ein grandioses Kunstwerk.

    Ich wünsche Dir ein schönes WE.

    ReplyDelete
  6. Was für eine fantastische Karte, ich bin hin und weg!!! Vielen Dank auch für die Anleitung zu den tollen Flowers.

    LG Uli

    ReplyDelete
  7. WOW this is so stunning, i am almost lost for words, really amazing job you have done, hugs Pops x x x x

    ReplyDelete
  8. This is Beautiful! Love the Colours!

    Suze x

    ReplyDelete
  9. Another stunning card Sylvia, i miss you when you're away :) glad to see you so active again!

    Hugs
    Carol x

    ReplyDelete
  10. Gorgeous card Sylvia!!

    ReplyDelete
  11. Eine traumhaft schöne Karte!

    Hugs, Tanja

    ReplyDelete

Thanks for taking the time to leave a comment! I hope to see you again, soon :)
Sylvia xx