Happy Shower


Hi everyone and happy Wednesday :)
Today I'm sharing a card with you that fits perfectly into this months theme at the Splitcoaststampers fan club! Our central theme this month is "Icing and Sprinkles" so this shower card with all the rain "sprinkling" fits well ;-) I have used sequins some times before on cards (e.g. on this Christmas card), but this particular card was inspired by a card from Julie Ebersole I saw the other day - thanks for the inspiration, Julie!
I have used a sentiment from a Lawn Fawn stamp set, patterned papers from Echo Park Paper's  "Scoot" collection as well as cloud stickers from the same collection.
I've ink distressed all paper edges and the clouds, then put one of the clouds on foam dots for more interest.
Adding some faux stitching and then glued down the "rain" (sequins) using mini glue dots.

Hallo zusammen und Euch allen einen wunderschönen Mittwoch :)
Heute zeige ich Euch eine Karte, die perfekt zum Monatsthema des Fan Clubs bei den Splitcoaststampers passt! Unser Hauptthema diesen Monat ist nämlich "Icing and Sprinkles" und somit passt diese Regenkarte doch ganz gut ;-) Ich habe Pailletten ja schon früher auf meinen Karten verwendet (z.B. auf dieser Weihnachtskarte), aber spezielle Karte hier war durch eine Karte von Julie Ebersole inspiriert, die ich gestern gesehen habe - Danke für die kreative Anregung, Julie!
Für die Karte habe ich einen Stempel aus einem Lawn Fawn Set benutzt, Papiere aus der "Scoot" Serie von Echo Park Paper und ebenfalls die Wolken Sticker aus derselben Serie.
Ich habe alle Ränder mit Stempelfarbe gewischt, ebenso die Wolken. Dann habe ich eine der Wolken auf 3D Pads gesetzt - für ein wenig mehr Dimension und um die Karte visuell interessanter zu gestalten.
Dann noch ein paar falsche Nähte und zum Schluss natürlich noch den "Regen" (Pailletten) mit Mini Glue Dots angebracht.
card recipe:
~°~ Thanks for visiting my blog ~°~
Sylvia

3 comments:

Thanks for taking the time to leave a comment! I hope to see you again, soon :)
Sylvia xx